Уже більше року біометричний паспорт громадянина України можна отримувати у ЦНАП. Втім, попри наявність законодавчого підґрунтя, що уможливлює надання подібної послуги у ЦНАП, далеко не всі центри надання адмінпослуг її запровадили.
Завдяки змінам у Законі про Єдиний державний демографічний реєстр, що відбулися у 2016 році, центри надання адміністративних послуг було визначено суб’єктами, які наділено повноваженнями щодо прийняття заяв-анкет для внесення інформації до Єдиного державного демографічного реєстру та видачі паспорта громадянина України.
Забезпечення реалізації цих повноважень передбачає значні витрати ресурсів – перш за все фінансових. Також необхідною є організаційна робота із налагодження комунікації із територіальним органом Державної міграційної служби України, проведення навчання та стажування адміністраторів. Втім, надання цих послуг дає "непогані дивіденди" у вигляді суттєвого збільшення надходжень до місцевого бюджету. Загалом, надання "паспортних послуг" через ЦНАП є виправданим із таких причин:
- витрати на придбання робочих станцій окупаються вже через 7-10 місяців;
- отримання паспорту через ЦНАП дозволяє зробити цю послугу максимально доступною і зменшити часові та грошові витрати;
- вигідність отримання паспорту через ЦНАП очевидна – ЦНАП не бере додаткових грошей за свою роботу – громадянин платить лише передбачені законодавством платежі (держмито).
Станом на 1 березня 2018 року, за даними Державної міграційної служби, повноваження із надання "паспортних послуг" виконують 74 міста/селища/села у 23 областях (в т.ч. м. Київ). Варто звернути увагу на досвід Дніпропетровської області, де "паспортні послуги" надаються в селі Олександропіль, яке не є навіть центром об’єднаної територіальної громади.
Важливо зазначити, що на сьогодні, "паспортні послуги" надаються лише у 13 містах-обласних центрах: Києві, Вінниці, Луцьку, Дніпрі, Житомирі, Івано-Франківську, Львові, Одесі, Полтаві, Рівному, Сумах, Харкові, Чернігові.
Спілкування із керівниками ЦНАП показало ─ не всі розуміють що саме необхідно зробити для запровадження надання "паспортних послуг"? Які саме процедури необхідно пройти для цього?
Офіс реформи адміністративних послуг (EDGE), спільно із Центром надання адміністративних послуг "Прозорий офіс" м. Харкова, підготували покроковий алгоритм дій, приклади документів, які необхідно розробляти, та вимоги ДМС для обладнання (специфікацію).
Сподіваємось, ця інформація стане вам у нагоді.