Оплата послуг держави в центрах надання адмінпослуг: бути чи не бути?

Оплата послуг держави в центрах надання адмінпослуг: бути чи не бути?

При отриманні адміністративних послуг у нас, зазвичай, вимагають копію платіжки. Але ж це вкрай не зручно – платити через банківське відділення, вистоявши величезну чергу!

Як зробити крок до сучасного безготівкового суспільства?

В Україні створена і швидко розвивається мережа центрів надання адмінпослуг (ЦНАП). На 01.07.2017 їх відкрито вже 713.

Повна карта ЦНАП доступна на map.cnap.in.ua або на Порталі адміністративних послуг poslugy.gov.ua/info/servicecenters.

Родзинкою Центрів є те, що вони розташовані максимально доступно для відвідувачів та працюють 6 днів на тиждень і навіть до 20:00 (в окремі дні).

Через ці Центри громадяни та підприємці отримують реєстраційні послуги та до 300 інших послуг. Частина цих послуг є платними.

Однак, на сьогодні залишається  проблемою відсутність можливості сплатити за отриману послугу безпосередньо в приміщенні ЦНАП.

Законом України “Про адміністративні послуги” (ст.15) надання банківських послуг віднесено до супутніх послуг, що можуть надаватись у приміщеннях, де розміщуються центри надання адміністративних послуг, інших приміщеннях, де надаються адміністративні послуги.

Треба взяти до уваги, що з 29 грудня 2015 р. Законом № 888 було скасовано норми щодо необхідності проведення конкурсу для добору суб’єктів господарювання з метою надання супутніх послуг. Отже на сьогодні відсутні буд-які бар’єри для співпраці між банківськими установами / іншими суб’єктами ринку платіжних послуг та ЦНАП.

Можливість оплати послуг є важливим елементом у комплексному обслуговуванні відвідувачів.

Але на сьогодні тільки 107 центрів розмістили в своїх приміщеннях або відділення банків, або кіоски самообслуговування, або платіжні POS-термінали (останнє є найбільш поширеним способом оплати послуг).

Прикро, але більше 600 ЦНАП взагалі не забезпечують відвідувачам сервіс оплати послуг.

З POS-терміналом адміністратори ЦНАП проводять оплату адмінпослуг безпосередньо за своїм комп’ютером, використовуючи інтегроване програмне забезпечення. Така форма оплати послуг є зручною не тільки для відвідувачів, але й для самих ЦНАП оскільки досягається головна мета роботи центрів – клієнтоорієнтований підхід в обслуговуванні.

Спілкування з керівниками ЦНАП засвідчило про їх відкритість та готовність для забезпечення оплати послуг в приміщеннях Центрів.