Мінекономрозвитку та Мінрегіон визначили єдині підходи до розвитку мережі ЦНАП

Мінекономрозвитку та Мінрегіон визначили єдині підходи до розвитку мережі ЦНАП

Одним із пріоритетів реформи державного управління, затвердженої розпорядженням Кабінету Міністрів України від 24 червня 2016 р. № 474-р, є підвищення якості та доступності адміністративних послуг, у тому числі через центри надання адміністративних послуг (далі – ЦНАП).

Необхідність створення оптимальної мережі ЦНАП є питанням, вирішенням якого наразі займаються як органи державної влади – Міністерство економічного розвитку та торгівлі України, Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України, так і низка Проектів (Програм) міжнародної технічної допомоги, діяльність яких спрямована на підтримку реалізації реформи надання адміністративних послуг.

Мінекономрозвитку спільно із Офісом реформи адміністративних послуг та за підтримки Мінрегіону протягом 2016-2017 рр. здійснили аналіз поточного стану діяльності ЦНАП по всій країні та розробили проект розвитку мережі ЦНАП на найближчі 3 роки. Зокрема, значну увагу було приділено аналізу часової доступності до ЦНАП. Результати такого аналізу можна перегляну на запропонованій вище web-карті.

Наразі, одночасно із реформою надання адміністративних послуг проходить низка інших реформ, успішна реалізація яких також впливає на розвиток мережі ЦНАП. Зокрема, новостворені об’єднані територіальні громади (далі – ОТГ) активно створюють власні ЦНАП, що значно наближає надання адміністративних послуг до пересічних громадян, особливо у сільській місцевості.

За результатами вищезазначеного аналізу Мінекономрозвитку спільно з Офісом реформи адміністративних послуг та за підтримки Мінрегіону було підготовано пропозиції щодо подальшої розбудови мережі ЦНАП та запропоновано конкретні переліки ЦНАП, що потребують підтримки для їхнього розвитку.

Беручи до уваги кількісні показники доступності до ЦНАП у національному масштабі, запропоновано такі пріоритетні напрями розвитку:

  • першочергові (2018 рік):
  • підтримка створення нових ЦНАП у новостворених ОТГ згідно із картою доступності (додатково 130 ЦНАП);
  • підтримка існуючих ОТГ, центри яких є центрами існуючих адміністративних районів (за умови передачі повноважень від ЦНАП при РДА до ЦНАП ОТГ) (додатково 128 ЦНАП);
  • підтримка розбудови спроможності діючих ЦНАП у 45 ОТГ та 152 ЦНАП, які вже утворено органами місцевого самоврядування (далі – ОМС);
  • у другу чергу (2019-2020 рік):
  • підтримка створення нових Центрів в населених пунктах (майбутніх центрах ОТГ відповідно до перспективних планів), що будуть утворюватися, згідно із запропонованою картою доступності (додатково 110 ЦНАП);
  • підтримка створення нових чи реконструкція існуючих ЦНАП (237), в населених пунктах (майбутніх центрах ОТГ), центри яких є центрами існуючих адміністративних районів (за умови передачі повноважень ЦНАП при РДА до ЦНАП ОТГ).

Ключовою умовою є підтримка виключно ЦНАП, що створено ОМС.

Підтримка ЦНАП, відповідно до запропонованих пріоритетів, дозволить забезпечити територіальну доступність адміністративних послуг та підвищити якість обслуговування громадян.

Павло Остапенко, експерт Офісу реформ адміністративних послуг

cnapadmin